Biuletyn Informacji Publicznej
Urząd Miasta i Gminy Margonin

Wyszukiwarka

Odnośniki

Przejdź do: www.margonin.pl

Treść strony

Wymeldowanie z pobytu stałego

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2015r. poz.388 z późn.zm.)
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 września 2011r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U. z 2011r. poz.1306 z późn.zm.)
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2015r. poz.783)
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016r. poz.10)

Wymagane dokumenty:

  • druk "zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego"
  • dowód osobisty lub paszport
  • pełnomocnictwo (w przypadku osoby upoważnionej) wraz z dowodem wniesienia opłaty skarbowej z tytułu złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa
  • wniosek o wydanie zaświadczenia o wymeldowaniu (jeśli osoba zgłaszająca wymeldowanie wnosi o wydanie zaświadczenia) wraz z dowodem wniesienia opłaty skarbowej z tytułu wydania zaświadczenia

Opłata skarbowa:

  • 17,00 zł za zaświadczenie o wymeldowaniu (jeśli osoba zgłaszająca wymeldowanie wnosi o wydanie zaświadczenia)
  • 17,00 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa  (jeśli osobę zgłaszającą wymeldowanie reprezentuje pełnomocnik)

Termin załatwienia sprawy: bez zbędnej zwłoki

Miejsce złożenia dokumentów: Urząd Stanu Cywilnego – ul. Poznańska 8

Godziny pracy: poniedziałek – piątek 7:30 – 15:30

Miejsce załatwienia spraw: Urząd Stanu Cywilnego – ul. Poznańska 8

Kontakt: tel. 67 28 46 700, 67 28 46 906, Elektroniczna Skrzynka Podawcza

Inne informacje:

Zgłoszenia wymeldowania dokonuje osoba obowiązana do wymeldowania się osobiście lub przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie pisemnej, o której mowa w art. 33 §2 ustawy – Kodeks postępowania administracyjnego w organie gminy właściwym ze względu na dotychczasowe miejsce pobytu stałego. Za osobę nie posiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy lub opiekun prawny.

Wymeldowania z dotychczasowego miejsca pobytu stałego można także dokonać podczas zameldowania w nowym miejscu pobytu stałego. Wymeldowanie następuje wówczas na podstawie formularza zgłoszenia pobytu stałego. Osoba, która wyjeżdża za granicę z zamiarem stałego tam pobytu dokonuje zgłoszenia wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej. Zaświadczenie o wymeldowaniu wydaje się na wniosek osoby zgłaszającej wymeldowanie po dokonaniu opłaty skarbowej.

drukuj (Wymeldowanie z pobytu stałego)

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Katarzyna Wojtecka
    data wytworzenia: 2016-02-24
  • opublikował: Krzysztof Maciejewski
    data publikacji: 2016-03-02 14:37
  • zmodyfikował: Krzysztof Maciejewski
    ostatnia modyfikacja: 2017-07-20 08:02

Pliki do pobrania

drukuj (Pliki do pobrania)

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Katarzyna Wojtecka
    data wytworzenia: 2016-02-24
  • opublikował: Krzysztof Maciejewski
    data publikacji: 2016-03-02 14:37

« wstecz

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 19578
Ostatnia aktualizacja obecnej strony: 2020-03-04 11:13